De geschiedenis van Molly&My

2015: Idee wordt werkelijkheid

Vroeg in de zomer van 2015 zetten mijn zus en ik de eerste voorzichtige stappen naar wat nu Molly&My is. We testten onder andere winkelsystemen, namen contact op met leveranciers, kochten monsters en werkten aan hoe we onze uitstraling wilden hebben.

2016: Aan de slag 

We krijgen onze eerste bestellingen, leren steeds meer over het bedrijf en krijgen ook onze eerste 'echte' werknemer. We begonnen in de garage van Karina die 50 m2 was, maar moesten uiteindelijk vrij snel verhuizen. In 2016 lukte het ons om twee keer te verhuizen.

2017: Dameskleding bij Molly&My

We begonnen met een assortiment kinderkleding. In 2017 namen we de eerste stap en breidden we uit met een klein assortiment voor vrouwen. Die bleken een groot succes. Het jaar bestond daarom uit het uitbreiden van het assortiment voor zowel vrouwen als kinderen. We namen meer medewerkers aan, die onder andere hielpen met klantenservice en magazijntaken. Het was allemaal nog erg ongestructureerd :)

2018: Een steile groeicurve

Voor het eerst beseften we echt dat we hier iets op het spoor waren. Daarom hebben we veel tijd besteed aan het definiëren van wat Molly&My kon doen en wat we wilden dat Molly&My in de toekomst zou kunnen doen. Het was voor ons essentieel dat we mensen konden aannemen die ook alle de geweldige klanten die bij ons kwamen winkelen, konden helpen en inspireren.

2019: Een 'echt' bedrijf

Karina en ik moesten steeds meer taken loslaten, ook al is ondernemer zijn soms best lastig :D Gelukkig vonden we verschillende getalenteerde mensen die hun taken nog beter uitvoerden dan wij. Nu konden we verder werken aan de ontwikkeling van Molly&My, en tegelijkertijd lanceerden we ons eerste eigen merk: Mellow Moon.

2020: Het gaspedaal intrappen

Hoewel 2020 bedoeld was als een jaar om processen te stroomlijnen en te optimaliseren, werd het een jaar waarin we zo hard renden als we konden. Toen Corona kwam, explodeerde het online winkelen, en we deden er alles aan om bij te blijven. Tegelijkertijd breidden we ons assortiment woonaccessoires uit en lanceerden we een nieuwe versie van de website.

2021: Plotseling waren we met z’n 100

De groei zette door en plotseling waren we met meer dan 100 coole mensen, die allemaal samenwerkten om ervoor te zorgen dat onze klanten hun kleding, schoenen en accessoires bij Molly&My konden blijven kopen en een geweldige ervaring hadden. Ons magazijn was tot de nok toe gevuld en we wisten dat we opnieuw moesten verhuizen.

2022: Wij zullen geen compromissen sluiten 

We begonnen 2022 met een verhuizing naar een nog groter pand. Hier konden we onze magazijnprocessen optimaliseren, zodat alle heerlijke pakketten nog sneller bij onze klanten konden komen. Tegelijkertijd gingen we aan de slag om Molly&My verder uit te breiden in de wereld, zonder afbreuk te doen aan de klantenservice die alles voor ons betekent!